Oto kilka zasad, którymi należy się kierować, pisząc na Dziedzictwie Mgły.
1. Szanujemy się nawzajem.
2. Stosujemy się do ZP.
3. Jeśli coś do kogoś mamy, załatwiamy to z nim, a nie z wszystkimi (nie)zainteresowanymi oprócz niego.
4. Słuchamy się starszych rangą, zarówno w hierarchii pozycji, stażowej, jak i postaci.
5. Każdy może mieć tylko jedną postać.
6. Wszystkie posty piszemy pierwszoosobowo. Jeśli ma to być inna konwencja, niż ogólnie przyjęta proza, najpierw konsultujemy z administracją.
7. Wszystkie posty wstawiamy za pośrednictwem administracji. Posty podlegają sprawdzeniu i mogą zostać zwrócone wraz z informacją, co należy poprawić.
8. Nawet, jeśli post przeszedł sprawdzanie, należy go przeczytać opublikowanego. Możliwe, że także były w nim błędy, ale na tyle małe, by nie trzeba ich było zwracać. Jeśli nie rozumiecie jakiejś poprawki, wystarczy zapytać.
9. Nikt nie jest nieomylny. Zawsze można podyskutować o danym "błędzie" i go sobie wyjaśnić. Zmiany w postach zgłaszamy jak najszybciej. Można zmienić tylko najnowszy istniejący post za podaniem przyczyny.
10. Wszystkie nieobecności zgłaszamy 3 dni wcześniej. Jednodniowe nie, ale dwudniowe u babci na wsi już tak, żeby uniknąć ryzyka przyblokowania całej akcji na dwa dni dla wszystkich.
11. Nikt nie siedzi 24h/dobę przy monitorze. Jeśli dostanę kilka rozwinięć akcji, wykluczających się wzajemnie, liczy się kolejność przysłania. Sprawdzam najstarszy, jeśli jest dobry, wstawiam, jeśli nie, sprawdzam kolejny, itd. Jeśli wszystkie wymagają dużej poprawy, odsyłam je i kwestia czasu liczy się od nowa. Posty przysłane w międzyczasie idą wtedy na koniec kolejki.
12. Zanim cokolwiek się napisze, należy sprawdzać wszystko, co zostało ostatnio napisanie. Tuż przed wysłaniem też sprawdzamy, czy w międzyczasie nie pojawiło się coś.
NIEODWOŁALNE, MOŻE PODLEGAĆ ZMIANOM PO UPRZEDZENIU
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz